24 Aralık 2013 Salı

PEYNİRLİ KIRMIZI BİBER SARMASI


Çok ara veriyorum ama artık daha çok çalışacağım :) Alperenim bütün vaktimi alıyor. Bundan rahatsız değilim tabi ki. Ama çalışan bir bayan olarak bloğuma eskisi gibi vakit ayıramıyorum maalesef. Hafta sonu misafirlerim için yaptım bu mezeyi. İlk başlarda peynir ve kırmızı biber birlikteliğine ön yargılı baktım ama çok beğenildi. Yapılışı kolay, tadı kadar sunumu da çok güzel. Denemeye değer bir lezzet...  
 
Malzemeler:
 
6 adet közlenmiş kırmızı biber
Peynir (ben az tuzlu Erzincan tulumu kullandım)
5-6 dal maydanoz
1 çay kaşığı kadar karabiber
iri çekilmiş ceviz
1-2 yemek kaşığı zeytinyağı
6-7 dal yeşil soğan sapı
 
Sosu:
Zeytinyağ, limon
 
Yapılışı:
 
Peyniri ezin. Maydanoz, karabiber, ceviz ve zeytinyağını ekleyip karıştırın. Suyu kaynatın ve yeşil soğan dallarını içine koyup, 3-4 saniye bekleyip, çıkartın. Biberleri kolay bağlamamız için bu işlemi yapıyoruz. Közlenmiş kırmızı biberleri ikiye bölün. Geniş kısmına peynirli harçtan koyup, sigara böreği gibi sarın. İstenilen büyüklükte kopardığınız yeşil soğan sapı bir bağlayın. Bütün biberleri bu şekilde yapın. Üzerine zeytinyağı ve limon karışımını gezdirin. Şimdiden afiyet olsun...
 

Hiç yorum yok: