16 Haziran 2010 Çarşamba

YOĞURTLU SEMİZOTU SALATASI - TEFALDE NAR GİBİ KIZARMIŞ KÖFTE VE TEREYAĞLI MAKARNA

Geçen hafta yıllık izindeydim arkadaşlar. Eşimle güzel bir tatil yaptık. Bol bol yüzdük, öğlen uykularımı aldım hatta bazen akşam üstleri bile uyudum:) doya doya dinlendik öyleki artık biraz daha kalsak hadi gidelim diye sızlanmaya başlayacaktım:) Tatilden gelince malûm dolapta pek bişey olmadığı için pratik şeyler hazırladım.
Canım annem bahçeden topladığı semizotlarını bana verdi güzelce yıkayıp salatasını yaparsın dedi. Bende yok demedim:) Bu arada tatildeyken KanalD ekranlarında yayınlanan Tam Tadında programını da izleme fırsatı buldum. Çok güzel yemekler, tatlılar yaptılar. Programda "Kotanyi" marka baharatlarında reklamı yapıldı ve benim çok ilgimi çekti. Baharatlara herzaman merakım vardır. Izgaraların dışında, yemeklerde ve salatalarda da kullanmayı çok severim. Markette hemen birkaç çeşidini buldum ve sarımsaklı tuzlu çeşnisini aldım. Değirmenli olması hem pratik hem de sofralarda çok şık duruyor. Semizotu salatasına da sarımsak yerine bu karışımdan ekledim. Sarımsağın dışında içindeki diğer baharatlarla güzel bir salata oldu. Tavsiye ederim...

Köftelerimi daha önceden hazırlayıp, acil durumlarda kullanmak için buzluğa atmıştım. Buyrun size acil bir durum:) Tefal Actifiry 'de kızarttım. Hem hafif oluyor hemde her tarafı eşit şekilde kızarıyor. Koku derdi de yok denecek kadar az. Actifry'de köfte yaparken kitabında da yazdığı gibi en az 30 dk. derin dondurucuda bekletilmesi öneriliyor. Benim köfteler zaten donmuş olduğu için biraz yumuşamaları için sadece 1-2 saat kadar dondurucudan çıkarıp, dolabın normal rafında beklettim. Sonra köfteleri dizip, üzerine çok az yağ gezdirdim ve süresini 15 dk ayarladım.

Nar gibi kızarmış köftelerde hazır.

Köftenin yanında ne olmazsa olmaz ? Tabikiiii benim favorim makarna. Köfteler olurken tereyağlı makarnamı da hazırladım. Mis gibi bir menü oldu. (Bizce)

16 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Oh neg üzel bir tatil yapmışsın. Darısı başıma:))))
Kotanyı baharatını bende kullanıyorum. Gerçekten çok güzel ve lezzetli. Özellikle de ambalajları çok güzel.
Yemekler harika olmuş.
Ellerine sağlık canım
sevgiler

İlknur dedi ki...

Ne güzel bir tatil olmuş..menüde bir harika..Afiyetler olsun size...

Unknown dedi ki...

ne güzel dinlenmişsin.darısı başıma diyecegim ama güleceksin.Zaten antalyada yaşıyorsunuz ne tatili diyeceksin.ama inan bana bizim de tatile ihtiyacımız var.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım ne iyi yapmışsınız,mutluluğunuz daim olsun, herşey süper ellerinize sağlık,sevgi ile öpüyorum.....

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşlarım... Darısı gidemeyenlerin başına:)

umutluhayat dedi ki...

tam bana göre bir menü olmuş.ellerinize sağlık

TATESAL dedi ki...

BENCEDE GÜZEL BİR MENÜ,ELELRİNE SAĞLIK...GÜZEL BİR TATİL YAPMANA SEVİNDİM ARKADAŞIM,SEVGİLER...

Saglıklımutfak dedi ki...

Hepsi birbirinden lezzetli olmuş Arzu. Eline sağlık

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika bir menü olmuş, afiyetler olsun. Ben Actfry ve Nutricook'dan sonra diğer tancereleri kaldıracağım galiba:)) Gerçekten bu ürünlerle yemek yapmak büyük kolaylık, lezzet garanti..
Tatilinizin güzel geçmesine sevindim, darısı bize olsun.
Sevgiler.

YeMeK vAkTi dedi ki...

SEMİZOTUNA BAYILIRIM ELİNİZE SAĞLIK:)TATİL GÜZEL ŞEY VALLAHİ

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
öncelikle hoş gelsin. Dinlendiğine senin adına çok sevindim.
Ellerine sağlık. Yaptıklarının hepside çok güzel olmuş. Semizotu benim favorimdir. İçine bolca cevizde koydun mu yemede yanında yat.
Sevgiyle kal.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ah bende bir tatil yapabilsem ne güzel olurdu .iyi yapmışsın Arzucum.Menü bana göre harika ötesi süper....Hayırlı kandiller...

Damak Tadı dedi ki...

Ne güzel bir tatil olmuş Arzu'cuğum..Darısı bizlere inşallah..Köfteler ve salata çok nefis görünüyorlar,ellerine sağlık canım...Kocaman sevgilerle..

Unknown dedi ki...

Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..

Limonlu Kek dedi ki...

Mübarek ayların başlangıcını yapan bu önemli günün hayırlara vesile olmasını diliyorum. Kandilin mübarek olsun Arzucuğum...

NiLaY dedi ki...

semizotu salatası süper görünüyor, hele da tam mevsimiyken :) ellerine sağlık..