30 Mart 2010 Salı

EN GÜZEL BROWNİE

Haftaiçi sizlerde görüyorum güzel tatlıları, kekleri, börekleri işten eve gelince üşengeçlikten yapamıyorum canım istiyor:( Haftasonu da na yapacağımı şaşırıyorum:) Ama geçenlerde Sevgili Saliha'nın (Binbirçeşni) bloğunda gördüğüm brownie tarifini gözüme kestirmiştim. Sonuç iyi ki yapmışım harika oldu. Üstü biraz sert ama içi yumuşak ve hafif ıslak. Buyrun size bol çikolatalı, vişneli, cevizli harika bir brownie tarifi.
Dondurucuda yazdan koyduğum vişnelerim vardı. Onları bir güzel kaynatıp, vişne suyu yaptım. Meyvelerini de kekin içine koydum. Eşim kekin içinde üzüm, vişne tarzı meyveleri sevmese de bu onunda hoşuna gitti. Soğuk az yağlı sütle harika gidiyor:) Kesinlikle yapmanızı tavsiye ederim... Not: Bu tarifi Sevgili Lezizce'nin düzenlediği "56.Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği"ne gönderiyorum...
Malzemeler:
5 yumurta
2 su bardağı şeker
175 gr margarin (Luna Tereyağ tadında kullandım)
200 gr Bitter Çikolata (Kare şeklinde olanlardan 2,5 paket kullandım)
2 su bardağı Kakaolu Sinangil Kekun
(Eğer kekun kullanmıyorsanız 1,5-2 su bardağı un + 2 yemek kaşığı kakao + 1 paket kabartmatozu)
1 su bardağı kadar vişne
istediğiniz miktarda ceviz
Yapılışı:
Fırını 150-160 dereceye ayarlayın. Geniş bir kaba içine su koyup, ocakta kaynatın. Ayrı bir kaba tereyağ ve çikolataları küçük küçük kırın, içi sıcak su dolu tencerenin içine yerleştirin. Tereyağ ve çikolata eriyecektir. Bu sırada yumurtaları ve şekeri yaklaşık 5 dk. mikserle çırpın. (Bundan sonra mikser kullanmayın, kaşık veya çırpıcı kullanın) Kakaolu kek un (Un, kabartmatozu, kakao) ve cevizleri ayrı bir kapta karıştırın ve yumurtalı karışıma dökün. Arkasından vişneleri ilave edin. Son olarak erimiş tereyağ ve çikolatayı ilave edip birkaç kez karıştırın. Ben dikdörtgen fırın tepsimi kullandım. Kenarlarından taşıcak şekilde tepsiye yağlı kâğıt serin. (Servis ederken çok kolay oluyor) İçine keki dökün, önceden ısınmış fırında 30-40 dk. pişirin. (mak.40 dk geçirmeyin) ımmm afiyet olsun...



28 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım.afiyetler olsun sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Görüntü enfes gerçekten!
içinde vişne olması harika.Elimde birz vişne kalmışken tarifi deneyeceğim.Ellerine sağlık

sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

enfes görünüyor canım ellerine sağlık sıcacık sevgiler

sevgi dedi ki...

en sevdiğim vişneli browni.. genelde markete gidince poşetimden eksik olmayan tek lezzet. görüntüsü de çok güzel. ben de denemek istiyorum en kısa zamanda.. ellerine sağlık canım..

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık canım gerçekten nefis görünüyor..

kalpkurabiye dedi ki...

CANIMM NEFİS OLMUŞ BROWNİ GERÇEKTEN SALİHACIĞIMIN TARİFLERİ HARİKA KEK KONUSUNDA ÜSTAD BENİM İÇİN:)) BİRSEL HANIMIN TARİFLERİNİ DE DENE KEK KONUSUNDA O DA HARİKA:))

Unknown dedi ki...

Mmmmmm.... Cikolataaaaaa... BAyilirim ben bu Browniye... Ellerine saglik, afiyetler olsun canim... Sevgilerimle,

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim ellerine sağlık nefis olmuş bende özledim browni yapmayı not alayım bari tarifini

bir kaç gündür çok yogundum ziyaret edemedim sayfanı kusura bakma arkadaşım sevgiler

Benhurum dedi ki...

arzucuğum ellerine sağlık, enfes görünüyor, afiyet,şeker olsun.
Bu tarif tam benlik çünkü üzeri sert içi yumuşak keklere bayılırım:))

Unknown dedi ki...

tek kelime süpeeeer:)

balböcükleri dedi ki...

diyet öncesi heveslendirdin beni bende yapcam

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık gerçekten ha rika görünüyor öpüyorum...

bir demet feslegen dedi ki...

tek kelimeyle harika..

aydilber dedi ki...

ellerinize sağlık çokgüzel görünüyor .

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Mükemmel görünüyor.

sessiz kelimeler dedi ki...

Ellerine sağlık süper görünüyor.Sevgilerimle.

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık enfes görünüyor

Rozerin'in Annesi dedi ki...

canim ellerine saglik nefis gorunuyor...afiyet olsun..sevgiler.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Nefis bir brownie olmus, tam istedigim gibi, disi citir ici pamuk :) Ellerine saglik.

LEZİZCE dedi ki...

Tarifin Yayında canım çok teşekkür ediyorum.Sevgiler.

humeyra dedi ki...

Size davetiye getirdim. Düğün davetiyesi dağıtır gibi etkinlik davetiyesi dağıtıyorum. Allah diğer türlüsünü de nasip etsin :)

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
GÖNDEREN: http://humeyraninyeri.blogspot.com/
57. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
1 NİSAN 2010-15 NİSAN 2010
TARİHLERİ ARASINDA
http://humeyraninyeri.blogspot.com/
YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 57.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ellerine sağlık,
afiyet ve sevgiyle..

mandalincikmazi dedi ki...

Ben de aynen senin gibi canım gün içerisinde akşam eve gidince şu yapcam bunu yapcam diyorum ama cııık yemekten sonra pilim bitiyor ve her şey hafat sonuna kalıyor artık ne yapabilirsem hafta sonu :))
ellerine sağlık canım nefis görünüyor ben de mi yapcam acaba bu akşam :))
sevgiler kocaman İzmir'den...........

pelince dedi ki...

Çıtır çıtır yerim ben bunu :) ellerine sağlık..

sevgiler..

Ayşegül dedi ki...

okadar güzel anlatmışsınki canım, nasıl canım istedi şimdi anlatamam :) dediğin gibi benimde hafta içi canım çekiyor. hafta sonu fırsat bulabilirsem yapıyorum, bunun da notu alındı. ellerine sağlık canımmm

casminella dedi ki...

Bayıldııııııımmmm, ellerine sağlık...

Saliha dedi ki...

canım geç gördüm kusura bakma ,ellerine saglık nefis duruyor canım miss olmuş misss:)
segılerımle..

Unknown dedi ki...

Bu harika,enfes,şahane tarifi yarın deneyeceğim:) Sevgiler