21 Aralık 2009 Pazartesi

KIYMALI BOHÇA BÖREĞİ

Günaydın arkadaşlar, bu böreğin tarifi Emine Beder'e ait... 3-4 sene önce bir gazetenin ekinde vermişlerdi; 5-6 sayfalık bir dergi... O gün bugün yaparım bu böreği, eşim çok sever kıymalı olduğu için. Yiyenlerden de çok övgüler alır söylemesi ayıp :). Aslında bu börek soda ile yapılıyor ama ben bu sefer sodalı yapmadım... Hiç bir fark olmadı bana göre...

Bu tarifimi Nurşen arkadaşımızın düzenlediği "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 50.HAFTA" etkinliğine gönderiyorum. Kolay gelsin arkadaşım...

Buyrun tarifimize...
Malzemeler :

3 adet yufka
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı su (isterseniz soda)
2 yemek kaşığı süt (orjinal tarifinde yok)

İç Malzemesi :
400 gr kıyma (öyle olduğunu tahmin ediyorum çünkü buzluktaki kıymalardan kullandım)
1 büyük boy soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz, pulbiber, karabiber

Üzeri için :
1 yumurta sarısı
Susam, çörekotu

Yapılışı :

Çok küçük doğradığınız soğanları 2 yemek kaşığı sıvıyağın içinde pembeleşinceye kadar kavurun. Kıymayı da ekleyip pişmesine yakın baharatlarını da atın ve ocağı kapatın. İç harcımızı ılınmaya bırakın...

Diğer taraftan bir tane yufkayı tezgaha serin. Fırça yardımıyla her tarafını su-sıvıyağ-süt karışımından sürün.Yufkanın karşılıklı iki tarafını çok az üst üste gelecek şekilde katlayın. Su-sıvıyağ-süt karışımından tekrar sürün ve diğer karşılıklı uçlarınıda katlayın... Yufkanız kare şeklinde olacak... Dört eşit parçaya kesin (artı + biçiminde). Her parçanın ortasına harcınızdan koyun ve bohça gibi katlayın. (karşılıklı uçları birleştirerek) Diğer yufkalara da aynı işlemi uygulayıp, tepsiye dizin ve üzerine yumurta sarısını sürün. Önceden ısıttığınız fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. Ben 200 derecede pişirdim. Böreğiniz pişer pişmez fırından çıkartın.

Afiyetler olsun.

Herkese iyi haftalar....

17 yorum:

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık..Çok lezzetli ve istah açıcı görünüyor.SSevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım çok leziz görünüyor...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş
bir tanecik aldım:))Mutlu haftalar
öpüyorum...

Keddy- Selen Akgül Sungur dedi ki...

merhaba, benim bloguma da beklerim
http://keddynindolabi.blogspot.com/

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Sağolun ablalarım, arkadaşlarım :)gerçekten çok lezzetliler....

balböcükleri dedi ki...

ellerina sağlık kıymalıda bi başka güzel oluyor

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELLERINE SAGLIK FAVORI BOREGIMDIR
SUPER OLUYOR HELE KIYMALI
AFIYET OLSUN...
SEVGILER

Unknown dedi ki...

bu güzellik karşısında ne diyebilirm ki.ellerine saglık.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Kıymalı hımm bayılırım ellerine sağlık sevgiler

atesböcegi dedi ki...

sibelcigim ellerine saglik gercekten cok nefis ve istah acici görünüyor. sevgileri canim.

pelince dedi ki...

Bende bugün peynirli yaptım,keşke kıymalı yapsaymışım,aklım kaldı bu lezzetlerde :) ellerine sağlık ...
öpüyorum..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Nefis gorunuyor valla, ellerine saglik. Kiymali boregi bende cok severim.

GÜLSÜM dedi ki...

meslektaşlarım yaptıklarınız harika....ellerinize sağlık... ama birde şu tupperware ürünlerini kullanırken resimleseniz fiyatlarını hem almak istediklerimizi görsek... nasıl olur...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Benim eşimde kıymalı böreğe bayılır, bir de bunu deneyeceğim. Saol tarif için.

hamaratabla dedi ki...

Oh sıcak sıcak yiyeceksinki tadı çıksın dimi.Çok güzel olmuş.Ellerine sağlık...