8 Eylül 2009 Salı

HÜNKAR BEĞENDİ


Bu tarifi sevgili Devletşah'tan aldım. Ramazan dolayısıyla genelde evdeyiz. Normalde haftasonu oturup, evde yemek yapıp, yediğimiz zamanlar çok nadirdir. Bunu fırsat bilip, hep denemek istediğim hünkar beğendiyi sonunda yaptım. Aslında yapıp, yapmamakta çok düşündüm. Sonuçta yemeği beceremeyip, sonunda aç kalmakta vardı. Ama çok şükür güzel oldu. Sadece patlıcanlı terbiyesini yaperken galiba olmayacak dedim ama sonunda kıvama girdi :) Eşimde çok beğendi önemli olanda buydu zaten...


Tas kebabı için :
250 gram kuşbaşı et
1 adet soğan
1 adet domates
1 tatlı kaşığı biber salçası
1/2 çay kaşığı tarçın
karabiber
su

Beğendi için :
3 adet patlıcan
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı Hindistancevizi (yerine ben 1 bardak süt kullandım)
1 su bardağı süt
1 su bardağı su
50 gram kaşar peynir
tuz

Yapılışı :
Et, soğan ve salça harlı ateşte 2 dakika kadar kavrun. Püre haline getirilmiş domates, tarçın, karabiber ve üstünü geçecek kadar sıcak su ilave edip, pişirin. (hafif suyu kalana kadar pişirin)

Hindistancevizi rendesi bir süzgeç içinde ılık suyun içinde bekletin. Patlıcanlar közlenip soyun. Patlıcanlar püre haline getirin. Un ve tereyağ rengi dönene kadar kavrun. Patlıcanları ve tuzunu ilave edin. Hindistancevizi sütü ve normal sütü de ilave edilerek hızlıca karıştırın. (hindistancevizi sütü yerine bir bardak süt daha ekledim) Kaynadıkça koyulaşacaktır. Piştikten sonra ocağın altıın kapatıp kaşar peynir rendesi ekleyip, karıştırın. Beğendinin üzerine tas kebapı koyup, servis edebilirsiniz.
Notlar
Tas kebabına tarçın koyulmayabilir. Hindistancevizi rendesini suda bekletip iyice sıktıktan sonra oluşan beyaz suyu kullanmak yerine marketlerde kutu halinde satılan hazır hindistancevizi sütünü ya da normal sütten 1 bardak daha kullanabilirsiniz.

8 yorum:

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor hindistancevizini ben de pek anlayamadım haklısın süt kullanmakla sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık arkadasım afiyet şeker olsun.

Şengülce dedi ki...

merhaba kızım
Hünkar beğenirde ben daha çok beğendim annem ellerine sağlık
sevgiler canım..

eldivenlerim dedi ki...

hünkar beğendi çoook lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım,
bol bereketli iftarlar.....

pelince dedi ki...

Hünkar beğendiyi çok severim,macun kıvamında bir patlıcana asla hayır demem :)
ellerine sağlık...afiyet olsun ...

sevgiler.

birsence dedi ki...

bende eşin gibi düşünüyorum güzel görünüyor...ellerine sağlık arzucum...

Arzu dedi ki...

ellerine saglık
cok güzel görünüyor.
bu arada annen nasil? ameliyattan söz ettin. insallah bir an önce sağlığına kavuşur. allah dermansız hastalık vermesin. tez günde iyileşir umarım
sevgiler

Mutfaknotlari dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık