7 Mayıs 2009 Perşembe

ÇİLEKLİ JÖLELİ BİSKÜVİLİ PASTA

Uzun zamandır birbirimize gitmek istiyoruz ama bir türlü kısmet olmuyordu. Sonunda bu hafta sonu Ayşegül’lere gidebildik. Çokta güzel bir güne denk geldi Ayşegül’ün doğum günüydü. Liseden beri arkadaşlığımız devam ediyor. ALLAH ömür verdiği sürece de devam edecek İnşallah. Evin bir de çok tatlı PAPATYASI var. Adı AZRA. Maşallah nazar değmesin bu kadar mı hanım bir kız olur. Aynı Annesi :) İlk başta biraz çekingenlik yapsa da sonradan birbirimize alıştık ve arkadaş olduk. Bende onun için Sevgili Yosunbuka’dan tarifini aldığım Çilekli Jöleli Bisküvili Pasta yapıp götürdüm. Gerçi bol bol üzerindeki Çilekleri yedi ama olsun. Afiyet şeker olsun Sarı Papatyama :)


Malzemeler:

1 paket kakaolu bisküvi
½ paket sade bisküvi
1 paket dr.oetker çilekli jöle (ben çok az kullandım)
2,5 su bardağı kaynar su
çilek

Kreması :

1 litre süt
1,5 türk kahve fincanı un
yarım türk kahve fincanı nişasta (ben buğday kullandım)
1 yumurta
1 paket vanilya
4 yemek kaşığı dolusu şeker
1 türk kahve fincanı su

1 türk kahve fincanı su ve 1 türk kahve fincanı sütü rondoya koyun. Üstüne nişasta ve unu ekleyip 1-2 sefer çevirin. İçine yumurtayı kırın yine çalıştırın. Bu karışımı süte ekleyin şeker ekleyin. Karıştırarak pişirin. Krema pişince vanilya ekleyin karıştrın. Yosunbuka'nın bu metoduyla pürüzsüz krema hazırlanıyor. Dilerseniz sütte ezebilirsiniz un+nişastayı. Büyük kare borcamı sudan geçirin.bisküvileri 1 kat dizin.sıcak kremanın yarısını dökün. Üstüne yine 1 sıra bisküvi dizin. Kalan kremayı yayın. Soğusun pasta. Çilekleri yıkayıp yuvarlak yuvarlak doğrayın. Kremanın üstüne dizin. Çilekli jöleyi bir kaba döküp üstüne kaynar su dökün. Karıştırarak eritin. Ilıyınca çok da koyulmasın sakın çabuk donar. çilekelrin üstüne yayın. Ben çok az jöle döktüm. Dolapta 1 gece bekletin. Afiyet olsun...

12 yorum:

Unknown dedi ki...

afiyet olsun prensese.

Pembe Tatlar dedi ki...

Maşşallhhh:)
Gerçekten çok tatlı...
Tabi seninde ellerine sağlık harika gözüküyor...

İnci Yemek dedi ki...

elinize sağlık çok da güzel olmuşlar.jöle eskiden daha zordu tutması ogün bugün hiç kullanmadım
bir daha, geçen gün ödev için hazırladık kız için baktım tutması daha kolaylaşmış ,bu pastayı denemek lazım ellerinize sağlık.
sıcacık sevgiler..

Unknown dedi ki...

BEN BU PASTAYI MUTLAKA YAPICAM ELELRİNE SAĞLIK CANIM...

atesböcegi dedi ki...

Masallah Azra´ya. Ne tatil öyle. Elbiseside cok seker. Hmmm... pasta enfes olmus. Afiyetler olsun. sevgiler...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Bu güzel yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar...

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım ve tabikii azra'nın da arkadaşı oldun artık. Sizden sonra hala Azra'nın dilindesin. Muhteşem pastanın da tadı damağımızda... Azra gitti geldi yedi Arzu'sunun pastasını...
Yine bekliyorum canım eee tabi elin boş gelmezsin herhalde :) Yeni tariflerle yeniden görüşelim tatlım. çooookkk öpüyorum CANIMSIN

AYŞEGÜL

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Yerim ben onu oda benim pastam. Geldiğinizde de bol bol yicem onu. Görüşmek üzere...

Saliha dedi ki...

ya bu tür pastlar hem pratık hemde cok lezız oluyor...ellerine saglık..azrada cok tatlıymış..cimcimee:)

Adsız dedi ki...

anneler günün kutlu olsun sevgiler canım www.missgibi.blogcu.com

Unknown dedi ki...

anneler günün kutlu olsun.sevdiklerinle beraber ve mutlu geçirecegin nice anneler günü dilegiyle.hep sevgiyle kal.

buzlubadem dedi ki...

Maşallah, ne şeker bir kız :)